Artikel Levende Talen magazine: Geactualiseerde examenprogramma's - Vaardigheden en vakinhoud gaan hand in hand

In oktober zijn de conceptexamenprogramma’s voor Fries, Nederlands en de negen moderne vreemde talen gepubliceerd. Rode draad van de vernieuwde taalprogramma’s is meer aandacht voor vakinhoud en voor integraal taalonderwijs. Vanaf schooljaar 2025–2026 kunnen scholen de nieuwe onderdelen van de programma’s gaan beproeven.

Daarover en nog veel meer lees je in het artikel ‘Geactualiseerde examenprogramma’s, Vaardigheden en vakinhoud gaan hand in hand’ in Levende Talen Magazine (2024). SLO-collega's Daniela Fasoglio, Jocelijn Pleumeekers, Stéfanie Leunissen, Nellianne van Schaik, Gerdineke van Silfhout en Andrea Lutz van vakvereniging Levende Talen werkten mee aan dit artikel.

‘Dat we met alle talen gelijk optrokken, was echt een kans. Overal spelen vergelijkbare knelpunten en die kunnen we nu taaloverstijgend aanpakken.’

Verder lezen? Lees hier het hele artikel.

Ros, B. (2024). Geactualiseerde examenprogramma's. Vaardigheden en vakinhoud gaan hand in hand. Levende Talen Magazine, 8, 6-10.

blijf op de hoogte

Altijd als eerste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen? Meld je dan aan voor onze automatische updates. Je ontvangt dan een e-mail als wij een nieuwsbericht plaatsen.

Aanmelden updates

* zijn verplicht
Vakken